Cara Memakai Dasi Bolo

Ikatan Bolo pada mulanya diciptakan sebagai percanggahan Barat secara formal dengan tali leher yang lebih biasa di Pantai Timur. [1] Mereka cukup popular pada tahun 1940-an dan 50-an dan telah menjadi lebih biasa dalam 2 dekad terakhir. Sama ada anda berasal dari Barat Daya atau tidak, anda boleh memasangkan tali leher bolo dengan pakaian formal atau kasual untuk penampilan yang bergaya.

Berpakaian dengan Dasi Bolo

Berpakaian dengan Dasi Bolo
Pergi dengan kemeja butang klasik. Cara yang paling biasa untuk memakai bolo adalah di bawah kolar kemeja butang. Bolos diciptakan dengan pengaruh maskulin dalam pikiran, walaupun mengenakannya dengan lebih santai memungkinkan lebih banyak kewanitaan.
Berpakaian dengan Dasi Bolo
Pasangkan baju dengan seluar pendek yang sepadan atau skirt panjang. Seluar juga sesuai dengan jaket anda, jika anda memakainya. Bahagian bawah formal yang tepat dapat membantu melengkapkan penampilan, bergantung pada keinginan untuk merasakan maskulin atau feminin.
Berpakaian dengan Dasi Bolo
Selesaikan ensemble dengan kasut. Pakaian formal selalunya dilengkapkan dengan kasut atau tumit yang rapat. Perlu diingat bahawa seluar hitam kelihatan paling baik dengan kasut hitam, dan anda boleh memakai kasut berwarna coklat atau warna lain dengan seluar atau skirt berwarna lebih terang.
Berpakaian dengan Dasi Bolo
Cari bolo yang sepadan. Seperti fesyen yang paling formal, anda ingin memilih dasi bolo yang akan sesuai atau memuji pakaian anda yang selebihnya. Hitam paling formal untuk bolo, sama ada dengan slaid dan petua semua perak atau emas.
  • Pastikan majlis terbuka untuk ikatan bolo. Rodeos - ya. Temu ramah - mungkin tidak.
  • Slaid hiasan yang terlalu banyak juga harus disimpan untuk acara santai. Slaid berbentuk haiwan yang terlalu besar boleh menjadi terlalu kuat untuk malam tarikh itu.
Berpakaian dengan Dasi Bolo
Tarik slaid sehingga ke atas. Pada asasnya, semakin rendah slaid, penampilan yang kurang formal akan kelihatan. Ini harus diletakkan di bawah kolar anda sehingga slaid menyembunyikan butang kolar anda. [2] Kemudian jalinan akan jatuh secara semula jadi sebagaimana mestinya — idealnya mengenai bahagian tengah dada.
Berpakaian dengan Dasi Bolo
Pakai dengan yakin. Ikatan Bolo umumnya bukan aksesori biasa di luar Texas, New Mexico, dan Arizona, di mana mereka adalah pakaian leher rasmi. Itu tidak bermakna anda tidak boleh memakainya di mana pun anda tinggal! Lekatkan tali bolo anda dengan yakin. [3]
  • Perlu diingat untuk memeriksa bahawa slaid belum mula jatuh pada waktu petang. Keluarkannya jika ya.

Mencari Tie Bolo Separuh Formal

Mencari Tie Bolo Separuh Formal
Pilih bolo yang sesuai dengan gaya anda. [4] Pelbagai kesempatan ini adalah tempat anda dapat melepaskan sedikit pernyataan gaya untuk penampilan anda. Fikirkan batu pirus klasik, kord berwarna atau yang lain, tetapi masih sedikit di sisi kelas.
Mencari Tie Bolo Separuh Formal
Pilih kemeja butang berwarna. Tampilan bolo separa formal juga akan kelihatan terbaik dengan kemeja butang. Namun, tidak seperti acara yang lebih formal, anda boleh mula memperkenalkan beberapa warna.
  • Warna yang padat dan agak senyap, akan memberikan rasa yang sedikit lebih santai sambil tidak mengambil perhatian dari tali bolo anda.
  • Jaket sut mungkin terlalu formal. Sebagai gantinya, pilih rompi agar sesuai dengan rasa Barat.
Mencari Tie Bolo Separuh Formal
Luncurkan slaid ke tepat di bawah butang atas anda. [5] Dalam senario ini, anda tidak akan menekan butang kerah anda atau yang berada di bawahnya. Di sinilah slaid mesti duduk tepat di bawahnya. Tidak kelihatan terlalu ceroboh, tetapi seperti butang baju di bawahnya, masih formal.
Mencari Tie Bolo Separuh Formal
Lengkapkan penampilan anda dengan seluar atau skirt yang sedikit lebih pendek. Seluar khaki chino atau jean yang disesuaikan dengan baik boleh menjadi penampilan maskulin. Untuk wanita, seluar jeans atau rok selutut yang baik boleh mula berasa lebih santai tanpa terlalu santai.
Mencari Tie Bolo Separuh Formal
Pakai kasut yang lebih kasual. Separuh formal adalah skala di mana anda boleh memakai loafer kulit, but (jika ada), atau juga kasut bersih.

Lebih Kasual dengan Ikatan Bolo

Lebih Kasual dengan Ikatan Bolo
Ubah tali leher bolo anda menjadi kalung. [6] Untuk penampilan yang paling kasual, belanjakan. Semakin berwarna dan menghiasi bolo dan slaid anda, semakin mudah pakaian anda. Seperti aksesori lain, anda mahukan keseimbangan.
  • Untuk penampilan kasual, bolo akan menggantikan kalung, bukan sebagai kalung.
Lebih Kasual dengan Ikatan Bolo
Pakai kemeja-T dan bukannya baju berkolar. Oleh kerana bolo dimaksudkan untuk menjadi lebih formal, mengubahnya sebagai aksesori kasual untuk mengubah standard. [7] Atasan lebih kasual yang dipasangkan dengan seluar pendek atau skirt pendek akan membantu menjadikan bolo terasa lebih seperti aksesori daripada pakaian leher formal.
Lebih Kasual dengan Ikatan Bolo
Pastikan slaid dipakai rendah. [8] Slaid di sini boleh berada di atas atau ke bawah. Sekiranya ia betul-betul di atas petua hiasan, ia sama sekali tidak seperti bolo.
Lebih Kasual dengan Ikatan Bolo
Padankan aksesori anda yang lain dengan bolo. Fikirkan bolo sebagai inti anda. Di sinilah mata akan ditarik, jadi pastikan untuk mengimbangi dan memadankan aksesori anda yang lain (jika memakai). Sebagai contoh, beg biru akan kelihatan hebat jika slaid bolo berwarna biru.
  • Gelang atau cincin harus melengkapkan warna bolo, tetapi tidak terlalu hiasan sehingga mengalihkan perhatiannya.
  • Aksesori kulit yang sesuai dengan warna jalinan bolo juga membuat pasangan yang baik.
maxcatalogosvirtuales.com © 2020